Głosy lektorskie wynajmuje się przede wszystkim do dużych i małych przedsięwzięć reklamowych, radiowych i filmowych. Najłatwiej znaleźć lektorski głos bazie lektorów lub głosów.
Na co zwrócić uwagę wybierając głos lektura?
Przede wszystkim istotna jest cena. Lektor cena musi być dopasowana do budżetu danego przedsięwzięcia. Warto więc wziąć pod uwagę różne bazy głosów w których ceny nieco się od siebie różnią. Można znaleźć głosy, które będą pracowały już za 100 zł za stronę a4. Są również głosy, które określić można jako dobre, a które za swoją pracę chcą co najmniej 200 zł za stronę a4. Klient więc musi odpowiedzieć sobie na pytanie jaki jest jego budżet na dane przedsięwzięcie. Ma on kluczowe znaczenie.
Wybierając głos lektora warto skupić się na poszczególnych jego aspektach. Przede wszystkim więc trzeba mieć wizję tego w jaki sposób dane przedsięwzięcie czy to reklama czy inne nagranie powinny brzmieć. Warto zastanowić się czy potrzebny będzie głos kobiecy czy męski. Zdarza się, że w reklamach biorą udział również głosy dziecięce. Drugim ważnym aspektem doboru głosu jest jego ton. Zdarza się, że klient chce głos o określonej tonacji. Nieważna będzie dla niego cena za użyczenie głosu ważna będzie sama tonacja.
Dykcja będzie równie ważna co to głosu. Nie wszystkie głosy mają taką samą dykcję. Jest to kwestia wprawy, ćwiczeń oraz do tej pory zrealizowanych zleceń. Dykcja jest niezwykle ważna w momencie kiedy w krótkiej reklamie należy zmieścić dużo tekstu. Wtedy dykcja jest nieocenionym elementem pracy lektora.
Czy warto korzystać z banku głosów?
Zaczynając swoją przygodę z lekturami warto sugerować się głosami, które są dostępne w bazach głosów. W momencie nabycia doświadczenia zawodowego lepiej jest korzystać z głosów, które są już znane. Za każdym głosem bowiem stoi człowiek. Nie każdy będzie pracował w ten sam sposób. Niektórzy prace będą traktowali bardziej lekkomyślnie. Stąd też dobrze jest pracować z głosami, które już się sprawdziły. W ten sposób można uniknąć wielu nieprzyjemności.
Bank głosów jest świetną alternatywą dla wszystkich tych osób, które nie nawiązały jeszcze stałej współpracy z lektorem. Korzystając z bazy głosów można natrafić na bardzo ciekawe lektorskie głosy. Często poszukiwane są też całkowicie nowe głosy, które poradzą sobie w świecie reklamy. Nie zawsze bowiem wybierane są głosy, które są już znane. Chodzi tutaj przede wszystkim o umiejętności lektorskie aktorów i znanych osób. Czasami lepiej jest znaleźć całkowicie nowy i świeży głos do współpracy.
Leave a Reply