Suplementy diety, w które warto zainwestować
składniki

Obecnie coraz więcej osób ma problem z dostarczaniem do organizmu cennych składników odżywczych w odpowiednich ilościach. Przez to pojawia się pomysł na przyjmowanie suplementów diety, które mają uzupełnić wszystkie niedobory. Nie można jednak zapominać, że tego rodzaju preparaty nie mogą stać się zamiennikiem zdrowej i dobrze zbilansowanej diety. Można je przyjmować jednak tylko w określonych przypadkach, a co więcej warto skonsultować się z lekarzem rodzinnym, by upewnić się, że konieczne jest rozpoczęcie suplementacji.

Witamina C – czy warto ją przyjmować?

Często wybieranym suplementem diety jest witamina C. To składnik, który z łatwością można dostarczyć do organizmu wraz z dietą. Dostępna jest ona w cytrynie, owocach cytrusowych, malinach, truskawkach i papryce. Jednak bywają takie okresy, kiedy zapotrzebowanie organizmu na ten składnik odżywczy może się znacząco zwiększyć. To przykładowo okres jesienno-zimowy, kiedy konieczne jest wsparcie prawidłowej pracy układu odpornościowego. Sublimowanie witaminy C może wzmocnić organizm i zwiększyć jego odporność na ataki drobnoustrojów chorobotwórczych. Nie można zapominać o tym, że witamina C jest potrzebna do produkcji kolagenu. Tak więc doskonale wpływa na wygląd skóry, dbając o jej jędrność i elastyczność.

Witamina D – czemu ma tak duże znaczenie?

Bardzo ważnym składnikiem w diecie każdego jest witamina D. Niestety jej dostarczenie do organizmu w odpowiednich ilościach wcale nie jest tak łatwe, jak może się wydawać. Dostępna jest ona w olejach, rybach i nasionach. Jednak słabo przyswaja się do organizmu, przez co często dochodzi do jej niedoborów. Jeśli w organizmie jest za mało witaminy D, to niestety zwiększa się prawdopodobieństwo rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych. U kobiet dojść może do obniżenia płodności i wielu zaburzeń hormonalnych. Dochodzi również do spadku nastroju i zwiększa się ryzyko występowania stanów depresyjnych. Warto więc sięgnąć po suplementy diety z witaminą D i przyjmować jej właściwe stężenia.

Cynk – dla kogo i w jakim celu?

Dla mężczyzn i kobiet bardzo ważny jest cynk. Ma on wpływ na proces wydzielania androgenów, czyli męskich hormonów. Jeśli dochodzi do niedoboru cynku to pojawić się może problem z utrzymaniem testosteronu na odpowiednim poziomie.

Przed przyjmowaniem suplementów diety wyżej wymienionych, warto wykonać badania krwi, by upewnić się, czy organizm cierpi na niedobór tych składników.